De eerste paar dagen - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 September 2015 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Zo, ik ben aangekomen in Mauritius. Ik vertrok maandag de 31e met 3 medestudenten naar Mauritius. Eerst vlogen we naar Parijs met 10 minuten vertraging, en daardoor dachten we dat we moesten rennen om onze aansluiting naar Mauritius te halen. Achteraf bleek het rennen niet nodig te zijn, want de lui van Air Mauritius deden lekker rustig aan en we vertrokken 1,5 uur later dan de planning vanuit Parijs. We werden door de zwager van de huisbaas opgehaald vanaf het vliegveld, en werden in een oude rammelende Toyota pick up truck vervoerd. Ik woon samen met Bob in het noorden van Mauritius in Pointe aux Cannoniers, en de andere 2 (Geert en Michael) wonen in Flic en Flac. Je kon meteen zien dat we in Afrika zitten; de huizen zien er echt niet uit en de wegen zijn ook niet al te best. Gelukkig wonen wij in een gloednieuw appartement op 3 meter hoge palen (jaja). We zijn de allereerste bewoners ervan en echt alles is in perfecte staat. Nog een leuke bijkomstigheid: het huis staat in een villawijk vlak bij het strand. We werden meteen mee uit shoppen genomen door de zoon en vrouw van de huisbaas, en iedereen is hier echt supervriendelijk. Gisteren had ik een introductiegesprek bij mijn bedrijf, het was een kort en relaxt gesprek met mijn baas en een HR manager. Daarna kreeg ik een lift naar Port Louis, de hoofdstad, waar Michael en Bob al waren. Daar hebben we wat boodschappen gedaan, en zijn we met de bus naar Flic en Flac gegaan. Daar voor het eerst naar het strand geweest, en ja dat ziet er inderdaad uit als een bountystrand met palmbomen en superhelder water, haaaaaa. Bij Geert en Michael wat gegeten, en toen was het helaas al 19:00 en konden we niet meer met de bus terug. De bussen stoppen ermee als de buschauffeur geen zin meer heeft of genoeg geld heeft verdient zo lijkt het. Na een nachtje op de bank te hebben geslapen bij Geert en Michael weer terug met de bus, via de hoofdstad. Echt een drama. De buschauffeur ging onderweg nog even 15 minuten boodschappen doen, en de reis duurde in totaal 3,5 uur. Er bestaan geen namen van haltes, er is geen tijdsschema, laat staan dat er straatnamen zijn. Hierdoor is het echt lastig om met de bus te reizen en de goede kant op te gaan. Het verkeer is echt een chaos, dus dat gaat nog wel wat worden als ik met een autootje van het werk zelfstandig op pad moet op het eiland... Maar nu eerst lekker op het strand hangen en leuke dingen doen, want ik hoef maandag pas te beginnen :D

  • 03 September 2015 - 20:40

    Caroline:

    Leuk om je eerste avonturen te lezen. Fijn dat de reis goed verlopen is en dat je een mooi appartement hebt. Het ziet er allemaal prachtig uit, geniet ervan!

  • 03 September 2015 - 22:11

    Jacqueline:

    heerlijk om te zien! We kijken uit naar het volgende verslag.

  • 03 September 2015 - 22:48

    Jan:

    Het is ff wennen aan de 'standaard' daar :-) Misschien toch een autotje kopen met z'n vieren en die daar lekker afrijden. Kun je meteen wat ervaring opdoen met links rijden, ha ha. Veel plezier nog daar. En vergeet niet om veel te bekijken. Het is een geweldig mooi eiland waar wij in een weekje veel te weinig tijd hadden om alles goed op ons in te laten werken.

  • 05 September 2015 - 16:09

    Oma:

    ik heb je verhaal gelezen. Mooi is het daar en vast lekker warm. Veel plezier!

  • 06 September 2015 - 23:17

    Truusje:

    Klinkt echt super Bas! Ik zou me maar lekker aanpassen aan het sfeertje daar: ma~nana ( met konkeltje op de n). Veel plezier daar! Wij trekken onze dikke duikpakken wel aan hier. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Van september tot en met januari 2016 loop ik stage in Mauritius!

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 10545

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Mauritius!

Landen bezocht: