Moved to Flic en Flac! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu Moved to Flic en Flac! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

Moved to Flic en Flac!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Januari 2016 | Mauritius, Flic en Flac

En weer een weekendje voorbij, wat gaat de tijd toch weer snel. De eerste studenten beginnen nu ook weer naar huis te gaan, over 1.5 week is het mijn beurt. Voor het zo ver is kan ik nog genoeg leuke dingen doen!

Donderdagavond 7 december zijn Bob en ik samen met 2 andere Nederlanders naar een feest geweest ergens midden in de bossen van Mauritius. Zoals men hier wel vaker doet, maken ze een locatie last minute bekend via Facebook, en houden dan zonder vergunning een feest in the middle of nowhere. Was een erg gezellig feestje, maar niet al te lang gebleven omdat we vrijdags gewoon moesten werken. Na het werk op vrijdag ben ik naar het Intercontinental Balaclava gegaan, wij stonden namelijk met 8 man op de gastenlijst van een redelijk exclusief feestje. Er is namelijk een Nederlandse DJ (techno DJ Egbert) naar Mauritius gekomen om te draaien op een feestje op zaterdag, en vrijdags was een soort van voorproefje/netwerk feest. Het feest was op zich wel leuk, maar echt retechique. Je ging niet voor je plezier lekker een biertje drinken daar laat maar zeggen. De prijzen waren echt bizar hoog, en als ik net zoveel zou drinken als op een normale stapavond dan zou me dat een klein fortuin hebben gekost. Voor het geld dat je 2 Heinekens in een flesje kocht daar, kan je in Nederland meer dan een heel krat voor halen. En dan wil je betalen, en blijkt het nóg duurder te zijn, ‘er komt nog belasting bovenop meneer’… Maar het was wel leuk om even met de DJ’s van aanstaande zaterdag kennis te maken en me tussen de elite van het eiland en de miss Mauritius-en van de afgelopen jaren te begeven.

Zaterdags gingen we de 7 cascades hike doen. De 7 cascades zijn 7 watervallen vlak achter elkaar, die als een soort trap achter elkaar komen. De hike zelf was redelijk pittig, maar de watervallen waren echt adembenemend mooi. Het landschap had wel wat weg van de fjorden in Noorwegen, echt een hele diepe inham en dan in het midden allemaal watervallen, echt super. Wij zijn tot de vierde waterval gegaan, en daar de hele middag gespendeerd. Heerlijk gezwommen, ervan af gesprongen en gelegen. We konden helaas niet verder lopen omdat de 5e waterval nogal hoog is, een metertje of 30. Als we daar nog naar beneden wilden, moesten we nog 2 uur omlopen. Dit hebben we maar niet gedaan, en achteraf was dat wel prima. ’s Avonds hadden we het feest van de Nederlandse DJ in Big Willies, dit was ook echt genieten. We waren daar VIP, en hebben een groot deel van de avond achter de DJ’s op het podium gestaan. Ook een keer leuk om het van die kant te zien! Zondags lekker rustig aan gedaan: eerst lekker uitgeslapen en daarna naar het strand geweest.

Donderdag 14 december zijn Bob en ik uiteindelijk verhuist. Dit ging prima, we hadden de koffers al gepakt en wonderbaarlijk genoeg was de taxi op tijd. Bob en ik huren de hele onder verdieping van het poolhouse waar de andere studenten ook wonen. We moesten het weekend nog even bivakkeren bij de andere studenten, omdat er nog andere mensen inzaten. Zaterdags ben ik met Geurt en Michael heel dapper naar Port Louis gegaan. Echt de meest vreselijke bloedhete stinkstad waar ik ooit ben geweest. Port Louis heeft precies 0 hoogtepunten en je zweet en puft je echt helemaal een ongeluk tussen de hysterische mensenmassa’s en de gitzwarte roetdampen van toeterende auto’s en bussen . Maargoed, we waren uitgenodigd door een collega van Geurt om samen met hem te gaan shoppen omdat hij nog wel wat goedkope winkeltjes wist. Eigenlijk de hele ochtend een beetje achter die man aangelopen, en ons door de kleinste kledingwinkeltjes gemanoeuvreerd. Uiteindelijk een T-shirt, korte broek en natuurlijk een houten dodo gekocht. En ja, ik was weer typisch die Nederlander die ontzettend moeilijk gaat doen met afdingen op een al zo ontzettend goedkoop souvenirtje, niet omdat die paar cent verschil me veel interesseert maar meer omdat ik het echt genieten vind om die verkopers het eens goed lastig te maken. Na de toch wel zware onderhandelingen zijn we weer terug naar Flic en Flac gegaan en zijn we even wezen zwemmen en rustig aan gedaan. ’s Avonds uiteraard weer naar Lakaz gegaan, een van de lokale discotheken waar ze dit keer de trommels tevoorschijn hadden getoverd. Zondags even wat slaap ingehaald, en daarna lekker op het strand gehangen. ’s Avonds een BBQ gehad en een film gekeken. Al met al weer een prima weekend.

Gisteren moest ik mijn onderzoeksrapport inleveren bij de nieuwe baas, en heb dit keurig 1 minuut voor middernacht gedaan. Ik heb de hele avond doorgewerkt en het echt nét af gekregen, zo kennen jullie mij weer :P Ik ben nu op het werk bezig met het afronden van mijn verslag voor school, en over 4 dagen zit de stage er (gelukkig) al weer op. Eerlijk gezegd ben ik er echt helemaal klaar mee dus dat komt goed uit haha. Wel een beetje gek dat het al bijna voorbij is en dat die 5 maanden werken voorbij zijn gevlogen. Ik ga toch wel een beetje het beantwoorden van de superspontane en welgemeende vraag "Hey, how are you?" en de 1000 bisou’s en handjes die ik dagelijks aan wildvreemden geef missen. Maar wat heb ik zin in de laatste week vakantie!!

• 19 Januari 2016 - 14:07

Jan:

Ik denk dat je het nog wel gaat missen.
    Misschien ben je het nu wel een beetje beu, maar als je dan eenmaal hier zit en je weer kunt genieten van alle - zo normaal gevonden - luxe, kun je met een big smile terug kijken.

We zien je wel weer in NL! Goede reis alvast.