Hoogste man van Mauritius - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu Hoogste man van Mauritius - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

Hoogste man van Mauritius

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 December 2015 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Hi guys! Nog een beetje uit te houden in het koude kikkerlandje? Hier begint het nu echt serieus warm te worden, met standaard temperaturen tussen de 35-40 graden. In het begin was het ’s ochtends en ’s avonds nog lekker koel, maar tegenwoordig is dit ook niet meer het geval. En het leuke is, in januari gaat die temperatuur rustig nog even een stukje omhoog!

Maargoed, met airco is het allemaal wel vol te houden. Afgelopen weekend: Vrijdags was ik weer na het werk naar Flic en Flac gegaan. ’s Avonds hadden we namelijk een etentje op het strand. Een local had ons uitgenodigd om zelfgemaakte curry te komen eten. Prima! Hij had goed zijn best gedaan, en er stonden 4 verschillende curry’s op tafel. Ik heb de octopuscurry en kipcurry gehad, prima te eten allebei. Verder nog lekker een paar biertjes gedronken op het strand en het niet al te laat gemaakt.

Zaterdag 5 december… Sinterklaas! Ja leuk joh, echt lang naar uit gekeken. Die sinterklaas/kerstsfeer krijg je bij deze temperaturen maar moeilijk te pakken. Zaterdagochtend gingen we al vroeg het bed uit om te gaan hiken. Dit keer was Black River Peak aan de beurt, de hoogste berg van Mauritius. Deze staat in het grote natuurpark van Mauritius, en de tocht erheen was al ontzettend mooi. Alleen hadden Geurt en ik nogal last van de buik van alle kruidige curry van de avond ervoor. Het eten blijft tricky, vooral met al die gekke kruiden hier is het oppassen. Maar het mocht de pret niet drukken uiteraard, en we zijn uiteindelijk binnen een uurtje de 828 meter hoge berg opgelopen. Het laatste stukje was het leukste: er was een redelijk steil stuk met losliggend zand. Je kon er niet meer staan, en je gleed constant naar beneden. Ze hadden daarom touwen en kettingen opgehangen (gelukkig goed vastgemaakt aan kleine, zeer stevig ogende boompjes ahum) waar je jezelf aan omhoog moest trekken. Het uitzicht vanaf boven was weer echt super. En, als je op het bankje ging staan dat op de top stond, ben je voor even de hoogste persoon van Mauritius. Wie kan dat nou zeggen? ;)

Na weer af te zijn gedaald, wat iets lastiger was dan omhoog, zijn we weer terug gegaan naar Flic en Flac en daar hebben we lekker de rest van de middag in het zwembad liggen weken en wat biertjes genuttigd. ’s Avonds gingen de studenten sinterklaas vieren, maar ik had het traditionele end of year party van mijn werk in het Hilton Hotel. Op zich een prima feestje, alleen verstond uiteraard weer geen drol van alle toespraken die er werden gedaan. Het onbeperkt gratis eten en drinken maakten dat natuurlijk weer helemaal goed. Na het bedrijfsfeestje heb ik me in een club in Flic en Flac aangesloten bij de andere studenten, en is het nog een laat avondje geworden. Zondags lekker de hele dag aan het strand gehangen, en me weer opgemaakt voor een nieuwe werkweek.

• 10 December 2015 - 14:04

Frits:

On top of the world!!! Great.
    Zo'n eindejaarsparty is natuurlijk nooit gek. Was daar die champagne testerij voor bedoeld?

• 10 December 2015 - 17:01

Caroline:

Lekker temperatuurtje daar. Ik kan me voorstellen dat je dan niet echt aan Sinterklaas of kerst denkt. We zullen het gaan meemaken, nog iets meer dan een week en dan komen we jouw kant op. Ik kan niet wachten!

• 02 Januari 2016 - 16:43

Jacqueline:

Heee neef. Gefeliciteerd met je verjaardag