Duiken! - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu Duiken! - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

Duiken!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 December 2015 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Op vrijdag vertrok ik naar Flic en Flac voor een gezellig weekendje met de andere studenten. En het was weer super! Zaterdags ben ik samen met Geurt wezen duiken. Weer vroeg uit de veren, maar dit keer was het geen probleem. Ik werd bij de duikschool aan een instructeur gekoppeld, hier kan je niet zonder instructeur duiken. Ook ging er nog een andere man mee, die zei dat hij Rescue Diver was. Eerst lekker met het bootje een stuk gevaren, en daarna naar Cathédrale gegaan. Dit was echt een ontzettend mooie duikspot, met grote bogen van rotsen onder water. Hier kon je dan onderdoor zwemmen, en dan kwam je in allemaal soorten grotjes met veel scholen vissen. Het was jammer dat er nog een andere man mee ging, want ondanks dat hij Rescue Diver was, kon hij er echt helemaal niks van. Hij had een paniekaanval onder water, en hij was binnen een kwartiertje door al zijn lucht heen. De instructeur nam hem nog een kwartiertje extra mee aan de octopus, en daarna moesten we jammer genoeg toch echt weer naar boven terwijl we nog redelijk wat lucht over hadden. Tijdens de tweede duik hield hij het 20 minuten vol, en konden we uiteindelijk een duik van 40 minuten maken. Wat wel echt heel gaaf was, is dat we een supergrote pijlstaartrog hebben gezien. Verder waren er zo ontzettend veel vissen, geen idee wat ik allemaal voorbij heb zien zwemmen. Alle soorten en maten in ieder geval, van halve slangen, tot hele grote scholen vissen en langgerekte trompetvissen.

Na het duiken zijn we met een groepje andere studenten naar een Mauritiaan gegaan, en hebben daar de hele middag gezwommen en gehangen aan het zwembad. Daar ook maar weer eens de BBQ aangestoken, en als toetje een bord pasta. ´s Avonds nog uit gegaan, en toen zat de zaterdag er al weer op. Zondags hadden een paar studenten een pick up gehuurd, en gingen naar Le Morne om te kitesurfen. Ik ben met hun meegegaan, en met een groep van 8 gingen we op pad. Voor zon grote groep is een pick up ideaal, en we zijn lekker met zijn allen in de laadbak achterin gaan zitten. Vier mensen gingen kitesurfen, en ik bleef met drie anderen aan de kant. Ik had maar besloten om het bij een dure hobby te laten, want duiken is al duur zat ;) We hebben de hele dag lekker aan het strand gelegen, en ’s avonds met zijn allen een pizzaatje gegeten.

Volgend weekend was het eigenlijk de bedoeling om weer te gaan duiken, maar de duikschool was vergeten onze reservering op te schrijven waardoor de duiken nu vol zitten. Typisch Mauritiaans weer. Het duiken schuiven we dus een weekje vooruit, en we gaan zaterdag Black River Peak beklimmen. Ook heb ik een end of year party van het bedrijf in het Hilton, dus het beloofd weer een leuk weekend te worden!!