De twee afgelopen weekenden - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu De twee afgelopen weekenden - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

De twee afgelopen weekenden

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Oktober 2015 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Zo daar ben ik weer met een vers blogje. Ik heb vorige week mijn eerste werkweek gehad volgens mijn schema, en het beviel wel prima. Mijn schema: 08:00 op het werk, rond 10:00 vertrekken vanaf het kantoor naar de supermarkten, en dan de hele dag er een stuk of 6 bezoeken. Ik ben elke dag lekker op pad en zie veel van het eiland. Ook met de bussen heb ik nu een aardig idee van wanneer deze ongeveer vertrekken en waar ik eruit moet stappen. Wat wel grappig is: elke ochtend stap ik langs de snelweg uit, en dan moet ik met een zebrapad die over de snelweg loopt oversteken. En je zal al wel denken: een zebrapad op de snelweg, dat werkt toch niet? Nee dat klopt, een zebrapad over een snelweg werkt inderdaad niet en ik moet dus elke dag op de vroege ochtend een sprintje trekken. Lekker bezweet aankomen op het kantoor dus, en meteen de airco op full power!

Vorige week vrijdag ben ik savond met een huurauto naar een autobeurs in Bagatelle gegaan, waar Bob aan het werk was. Het was even wennen om links te rijden, maar ik had al snel de smaak te pakken. Na de beurs zijn we samen naar een verjaardagsfeestje gereden in Flic en Flac. Niet al te laat gemaakt, want zaterdags gingen we een rondje touren over het eiland. Zaterdagochtend eerst nog even naar de kapper geweest, en hier gaat dat iets anders dan in Nederland. Je krijgt voor hetzelfde geld ook een hele scheerbeurt met een mesje, en je wordt ingepoederd met babypoeder. (Waar dat voor nodig is weet ik ook niet) Ondanks dat het ontzettend slecht weer was, zijn we rond 11:00 vertrokken naar Curepipe in het midden van het eiland. Tijdens de tour over het eiland zijn we vaak gestopt bij dingen die er leuk uitzagen. In Curepipe was dat een plantagevilla. Na Curepipe zijn we doorgereden naar Grand Bassin en onderweg uiteraard nog gestopt om de theevelden te bekijken. In Grand Bassin zijn we naar het grote tempelcomplex gegaan. Aan dit grote meer liggen ontzettend veel tempels, en er lopen wilde apen rond. Die apen zijn echt agressief als je te dicht bijkomt, en Michael heeft dan ook een flink sprintje moeten trekken om zijn tenen te behoeden van een apenbeet. Ook had je bij dit tempelcomplex ontzettend hoge beelden van, uhm ja waarvan eigenlijk. Geen idee maar de beelden waren wel mooi haha.

Na het tempelcomplex zijn we verder gereden en kwamen langs de Chamarel watervallen, en zijn we daar ook maar even gestopt. Het was echt een supermooie viewpoint, en we hebben daar aardig wat foto’s en fimpjes geschoten. Daarna nog een beetje door de jungle gebanjerd om naar het randje van de waterval te komen, wat ook wel gaaf was. Het was de hele dag aan het regenen, maar toen we onze weg vervolgden klaarde het een beetje op. We zijn nog gestopt bij een rumstokerij in Chamarel, en hebben in een andere plantagevilla gebakken bananen met rum en vanille ijs gegeten, yum. ’S Avonds nog bij een tentje aan de weg gegeten, wat we best vaak doen hier. Je hebt voor minder dan 2 euro echt een dikke bak met gebakken noodles of rijst, wat echt goed te eten is.

Zondagochtend eerst een stuk hardgelopen over het strand, wat echt niet te doen was. Het was nogal warm en benauwd en ik moest echt naar adem happen. Ik had in het achterhoofd dat als ik terug was ik meteen in het zwembad van Michael kon springen, en heb het maar even volgehouden. ’s Middags hebben we boodschappen gedaan, en een cocktailtje gedronken aan een loungebar aan het strand. Het regende vrijwel de hele middag, dus hebben we lekker onder een rieten dakje gezeten.

Na nog een week vol hard werken hebben we besloten om een weekendje lekker rustig aan te doen, ik ben vandaag en gisteren lekker naar een resort gegaan om daar te relaxen. Bekijk de foto’s maar eens, het is daar echt super met een mega zwembad aan het strand. Ook ben ik uiteraard nog wezen stappen op zaterdag. Ik ben weer helemaal klaar voor een nieuwe werkweek, en ik kijk nu alweer uit naar het volgende weekend.

  • 11 Oktober 2015 - 23:12

    Frits:

    Zo, mooie avonturen zeg... Nu ook nog een fotootje van een supermarkt die je bezoekt. en je bureau natuurlijk. ben wel benieuwd hoe die er uit zien.
    Ziet er goed uit die plekjes die jullie bezoeken. gelukkig doen jullie rustig aan in het weekend;)


  • 12 Oktober 2015 - 19:33

    Bas Terwijn:

    Oeehhh dan let je niet goed op! Zie blog 2 voor foto's van het bureau waar zo verschrikkelijk hard gewerkt wordt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Van september tot en met januari 2016 loop ik stage in Mauritius!

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Mauritius!

Landen bezocht: