Slecht nieuws - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu Slecht nieuws - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Bas Terwijn - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 September 2015 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Bonjour. Afgelopen zaterdag ben ik naar een teambuilldingdag in Casela gegaan. Casela is een soort mix van een dierentuin, tuinen en attractiepark. Overal zijn mooie tuinen en paden aangelegd, men heeft onder andere leeuwen in een kooitje en een paar attracties, zoals een grote glijbaan met schans waar je met een bandje vanaf moet. (Jihaaa) Ook had het park verschillende uitkijkpunten, met mooie panoramaatjes over het Mauritiaanse landschap. De teambuilding dag begon met een speurtocht door het hele park. Je kreeg aanwijzingen op een blaadje in het Frans, en al mijn teamgenoten spraken 0 Engels. Na een ochtend ontzettend genoten te hebben van deze speurtocht, was er een uitgebreide lunch. Eenmaal uitgegeten ben ik met een groepje collega’s het park doorgelopen, nog een paar keer van de schans gegaan en een paar pilsjes gedronken op het terras. Achteraf ben ik door een collega thuis afgezet. Eenmaal thuis meteen door naar het strand gegaan, want na zo’n hele dag bakken en wandelen in de zon is er niets lekkerder dan even in de zee plonzen. Ik ben trouwens nog niet verband, woohoow! ’ S Avonds zijn Bob, Michael en ik naar Grand Baie gegaan, en hebben we in een openlucht pizzatentje gegeten, met Manchester Utd – Liverpool op het scherm. De mensen zijn hier echt helemaal gek van het Engelse voetbal, en er wordt al dagen van te voren over een wedstrijd gepraat. Vooral Manchester United is superpopulair hier. Als ik tegen iemand zeg dat ik uit Nederland kom, is het eerste wat ze zeggen: Aaaah Louis van Gaal, Memphis, Blind, good good. Het gaat nog wat worden als PSV vanavond in de Champions League van Manchester Utd gaat winnen,kan ik mijn collega’s het leven eens goed zuur maken gnagna... Na de pizza hebben we eerst nog wat gedronken in een openluchtbar met live muziek, en daarna zijn we naar een discotheek gegaan. Nou ja, discotheek, het was een soort veredelde kantine van de lokale schaakclub, waar je €10 entree voor moest betalen en bijna €4 voor een biertje. Alle locals waren ontzettend enthousiast omdat er een grote internationale DJ kwam. Het bleek een blonde opgespoten Duitse vrouw te zijn, die echt voor geen meter kon draaien maar de locals vonden het helemaal geweldig. Grappig om te zien dat als je net doet alsof je een grote DJ bent in Europa en Amerika, de mensen hier echt helemaal wild worden. Hier is binnen roken toegestaan, en had daarom op de terugweg last van mijn ogen en luchtwegen omdat die hele tent constant blauw stond. Dat is sowieso een probleempje hier, heb vrijwel elke dag last van mijn keel en ademhaling door alle uitstoot van de auto’s en bussen. (Ik moet elke dag langs de weg staan voor de bussen) Er komen gewoon pikzwarte wolken uit de bussen en auto’ s, heerlijk! Zondags heb ik lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en naar het strand geweest. Gisteren (maandag) heb ik mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd op het werk, hopen dat ze het wat vinden... En gisteren is helaas ook Geert naar huis gegaan, hij vond het lastig om zich hier aan te passen aan de grote culturele verschillen, zag zichzelf hier niet een halfjaar wonen en had misschien toch een beetje last van heimwee. En nog een slecht nieuwtje, vandaag is de oplader van mijn laptop kapot gegaan, waardoor ik nu moet werken op een superslome van het bedrijf. De oplader verkopen ze niet in Mauritius, dus ik moet er een gaan bestellen wat zo’n drie maanden duurt. Maargoed dat overleef ik ook wel weer.

Vandaag zou ik eigenlijk meegaan met een sales represenative, maar dit ging helaas niet door omdat de manager het was vergeten. Wel ben ik meegegaan met een bezoek aan een ijsfabriek. Daar werden in samenwerking met een drukkerij in een meeting een aantal verschillende opties voor nieuwe verpakkingen gepresenteerd. Er was helaas geen tijd om te proeven, dus ik mag volgende week een keer tijdens werktijd terug komen om te proeven :) Morgen ga ik dan wel met een sales rep mee, als ze het dit keer niet vergeten haha...
Wat ook nog een aangename verassing was, is dat ik deze vrijdag vrij ben. Deze week is er iets met Ganesh Charturthi (Een hindoegod ofzo, ik heb er ook geen verstand van) en daarom heeft iedereen vrij. Geen probleem! Aankomend weekend dus een lang weekend, en we gaan waarschijnlijk een auto huren en een beetje over het eiland scheuren. Dat zal ik volgende week met jullie delen!

P.S. Ik kan helaas niet de foto's van mijn camera eraf halen, omdat deze laptop van het werk het type usb niet kan lezen, dus komende 1,5-3 maanden zullen jullie het zonder foto's van de camera moeten doen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Van september tot en met januari 2016 loop ik stage in Mauritius!

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 10505

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Mauritius!

Landen bezocht: